Donnerstag, 10. November 2011

آیا جمهوری اسلامی در تلاش برای سقوط هواپیماهای مسافربری برای برپائی یک هیاهوی جهانی و جلب ترحم است؟



پس از ترکیدن لاستیک هواپیمای ایران ایر در یکی از فرودگاه های انگلستان، حالا این حدس و شایعه در میان خلبان ها و بعد هم در میان کارکنان هواپیمائی خیلی جدی شده که این نوع حوادث کار خود حکومت است. این بحث از زمان فرود معجزه آسای یک هواپیمای ایران ایر که از مسکو به تهرانرسیده بود پیش آمد. در آن حادثه خلبان بسیار ماهرانه توانست هواپیما را به زمین بنشاند و جان مسافران را نجات بدهد. همان موقع شایع شد که حکومت ترتیب سقوط این هواپیما را داده بود اما خلبان با مهارت همه را از مرگ نجات داد. حالا می گویند که حکومت برای برپائی یک هیاهوی جهانی و جلب ترحم مردم کشورهای اروپائی و حتی امریکا علیه تحریم ها، تا حالا چند بار با ایجاد خرابکاری قصد داشته ترتیب سقوط چند هواپیما را بدهد که هواپیمای پرواز مسکو- تهران و هواپیمائی که لاستیک هایش در فرودگاه انگلستان ترکید از جمله این برنامه ریزی بوده است. 

در ادامه خبری که امروز ( پنجشنبه، 19 آبان ماه 1390) بر روی خروجی خبرگزاریها قرار گرفت، این فرضیه را یه شدت قوت بخشیده است :

از بال هواپیمای ایران ایر بنزین می چکید

هواپیمای ایران ایر که قرار بود ساعت 13:10 به وقت کوآلامپور به مقصد تهران حرکت کند همچنان در فرودگاه کوآلامپور زمین گیر است.

به گزارش خبرآنلاین، چند دقیقه پیش از پرواز و زمانی که مسافران در هواپیما نشسته و منتظر پرواز بودند، ناگهان یکی از مسافران متوجه نشت مشهود بنزین از یکی از بال های هواپیما می شود و این مساله را با ناباوری به مهمانداران منتقل می کند، مهمانداران با دیدن این وضعیت، خلبان را در جریان می گذارند و با تایید صحت این مشکل، پرواز لغو می شود و تا لحظه تنظیم این خبر( ساعت 16 به وقت کوآلالامپور) همچنان مسافران در هواپیما در انتظار پرواز نشسته اند و خلبان و مسوولان پرواز هم از دادن هرگونه پاسخ و توضیح خودداری می کند.

اینکه چنین نقص فنی مشهودی که می توانست پرواز 841 ایران ایر را با فاجعه رو به رو کند چگونه از چشم مهندسان پرواز دور مانده است و چگونه یک مسافر این نقص را لحظاتی پیش از پرواز کشف کرد، سوالات بی جوابی است که مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen